Verzending en retouren

Verzenden & retouren

Verzending:

 

Retourneren:

Verzending

Levertijd
Als wij uw bestelde producten op voorraad hebben, heeft u het doorgaans binnen 4 dagen in huis (voor producten van langer dan 1,5 meter kan dit enkele dagen langer zijn omdat dit onder speciale vracht valt). Indien wij de producten niet op voorraad hebben, maar onze leveranciers wel, kunt u rekenen op een levertijd van doorgaans binnen 5 werkdagen. Heeft ook onze leverancier het product niet op voorraad, dan kan de levertijd variëren. U kunt op elk moment uw orderstatus opvragen.

De levertijd voor zendingen naar het buitenland variëren van enkele dagen tot meerdere weken. Buitenlandzendingen worden allen geaccepteerd bij vooruitbetaling en gaan altijd in overleg.

transmision logo

transmision

^ Naar overzicht

Moment van bezorgen - en wat er gebeurt als u op dat moment niet thuis bent!
De producten die u heeft besteld, worden gewoonlijk door de koeriersdienst geleverd op het adres dat u heeft opgegeven. Hierbij gelden de levermomenten van de koerier. Dit betekent dat bestellingen overdag aangeleverd worden. Bent u niet thuis, dan zult u een kaart of formulier in de brievenbus krijgen met informatie omtrent de bezorging. Hierop staat een telefoonnummer dat u kunt bellen om een afspraak te maken voor een nieuwe levering of om uw bestelling zelf op te halen bij het dichtstbijzijnde distributiepunt.

^ Naar overzicht

Track & Trace-nummers
Wij maken geen gebruik van Track & Trace-nummers, omdat de levering doorgaans de dag na verzending geschiedt. Het duurt vaak langer om de track en tracecode op te vragen dan het bezorgen van uw bestelling.

^ Naar overzicht

Orderbevestiging
Nadat u via de website besteld heeft, ontvangt u een orderbevestiging per e-mail. Vervolgens krijgt u, op het moment dat wij uw bestelling verzenden, een e-mail met verdere informatie omtrent de verzending.

^ Naar overzicht

Verzendkosten Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg
Voor de verzendkosten binnen Nederland, Belgie, Frankrijk, Duitsland en Luxenburg rekenen wij het tarief uit de onderstaande tabel.

Bij bestellingen boven de €300,- die voldoen aan de onderstaande eisen rekenen wij binnen Nederland geen verzendkosten en naar België de helft van de verzendkosten. Aangezien het programa dat de verzendkosten berekent niet kan werken met de onderstaande uitzonderingen, hebben wij er voor gekozen om de verzendkosten achteraf aan u terug te betalen wanneer u afrekent met iDeal of handmatige bankoverschrijving. Heeft u voor rembours gekozen, dan wordt dit meteen verekend. De eisen voor de korting zijn als volgt:

  • Maximum gewicht van 750kg
  • Maximaal 2 pallets volume
  • Geen van de producten is (in transport) meer dan 1.5 meter lang, breed of hoog.
  • Geen bestellingen waarbij meer de helft van het bedrag bestaat uit (pot)grond,  zand, grind, schelpen of stenen.
  • Geen Ecolan-producten.
  • Geen tuinhout producten, uitgezonderd boompalen, kastanjehoutepalen en bamboo.
  • Geen producten die met een heftruck of ander hulpmiddel gelost moeten worden, zoals bijvoorbeeld bigbags en andere (zware) niet-deelbare lading, tenzij er op het bezorgadres een heftruk met chauffeur o.i.d. aanwezig is.
  • Geen producten die speciaal vervoer vereisen, zoals bijvoorbeeld enkele chemische producten.
  • Geen extreem kwetsbare producten, zoals bijvoorbeeld aardewerk en glaswerk.
Gewicht vanaf: Nederland Belgie, Frankrijk, Duitsland en Luxemburg:
0.1 kg €  1,52 €  9,86
0.2 kg €  2,49
0.25 kg €  6.74
10 kg € 10,41 €  14,97
15 kg € 12,95 €  26,02
25 kg € 15,49 €  32,37
35 kg € 17,48 €  38,72
50 kg € 19,24 €  43,71
70 kg € 23,60 €  48,10
90 kg € 26,02 €  58,99
125 kg € 36,30 €  65,04
175 kg € 41,93 €  90,75
250 kg € 48,82 € 104,82
350 kg € 57,23 € 122,06
450 kg € 64,80 € 151,25
550 kg € 72,30  

De verzendkosten worden automatisch berekend door een programa op onze webwinkel. Het kan heel soms gebeuren dat er een foutieve berekening wordt gemaakt door dit programma. Mochten de kosten hoger zijn dan berekend, maar minder dan 25 euro, dan nemen wij dit voor onze rekening. In het onverhoopte unieke geval dat het verschil meer dan 25 euro is, dan nemen wij hier over contact met u op.

^ Naar overzicht

Verzendkosten overige landen

Wij kunnen uw bestelling uiteraard ook naar andere landen verzenden. Echter omdat er zoveel verschilende bestemingen en mogenlijkheden zijn is het voor ons onmogelijk om deze alemaal op de website te zetten. Wilt u uw bestelling laten bezorgen in een ander land, neemt u dan contact met ons op zodat wij een offerte voor u kunnen maken.

^ Naar overzicht

Retourneren

We willen graag dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij ons. Daarom hanteren wij een 14 dagen niet goed geld terug garantie.

Het kan voorkomen dat u een product moet of wil retourneren.

Er zijn verschillende redenen waarom een product teruggestuurd kan worden naar ons:

  1. Er is een defect product geleverd.
  2. De levering komt niet overeen met hetgeen is besteld.
  3. U heeft zich vergist of bent niet tevreden.
  4. Het product is beschadigd bij aankomst.


Hieronder leest u per situatie de voorwaarden voor het retour zenden.
Let op! Retourzendingen gaan altijd in overleg.

^ Naar overzicht

1) Er is een defect product geleverd of het is kapotgegaan binnen 8 dagen.
Een defect product is een product dat binnen de 8 dagen na aanschaf defect is (hierbij geldt dat het probleem binnen de 8 dagen bij ons gemeld moet zijn). Mocht een product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op via een email of het contactformulier door hier te klikken. We zullen dan met u overleggen of het product moet worden teruggestuurd voor vervanging of reparatie, of dat we het probleem vanaf een afstand kunnen oplossen.  

^ Naar overzicht

2) De levering komt niet overeen met hetgeen is besteld.
Mocht de levering niet overeenkomen met hetgeen u heeft besteld, dan kunt u dit uiteraard terugsturen. Neem vooraf wel eerst contact op met met ons via een e-mail contactformulier door hier te klikken. Wij zullen dan proberen u direct het juiste product alsnog na te sturen.

BELANGRIJK: Hoewel de kosten voor het verzenden in dit geval voor ons zijn, dient u de retourzending wel voldoende te frankeren. Pakketten die niet gefrankeerd zijn worden altijd door ons geweigerd. Vermeld bij deze zending wel uw bank- of gironummer, zodat wij de gemaakte kosten voor het verzenden aan u kunnen terugstorten.

^ Naar overzicht

3) U heeft zich vergist of bent niet tevreden.
Het kan voorkomen dat u zich vergist heeft bij uw aankoop. U kunt het product dan binnen 14 dagen retourneren aan ons. Het product dient compleet te zijn en in oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking te zitten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking. De kosten en het risico van het retourzenden zijn voor rekening van de klant. Verzendkosten die gemaakt zijn voor het versturen van het product naar de klant worden niet geretourneerd.

^ Naar overzicht

4) Het product is beschadigd bij aankomst.
Allereerst is het belangrijk dat u NOOIT een beschadigd pakket bij ontvangst aanneemt. Doet u dit wel en het product blijkt beschadigd, dan dient u ons hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte te stellen.

^ Naar overzicht

BELANGRIJK - in alle gevallen geldt:
• Alle oorspronkelijke verpakkingsmaterialen moeten worden meegeleverd.
• Alle bijbehorende materialen en /of onderdelen worden meegeleverd.
• Het product moet voorzien zijn van een (duidelijke) probleemomschrijving.
• Het product moet voorzien zijn van een kopie van de aankoopfactuur.
• Het product dient degelijk verpakt te zijn.
• Wanneer wij geen defect constateren bij het product, worden mogelijke verzendkosten en onderzoekskosten in rekening gebracht.

U kunt het product retour sturen naar:

Plantmania
T.a.v. product retour
Everwijnstraat 29
7396 AD Terwolde

^ Naar overzicht

Niet-retourneerbare producten (uitsluiting herroepingsrecht).

Een aantal producten die wij verkopen kunt u om diverse redenen niet terug sturen.

  • Producten die voor u specifiek op maat zijn gemaakt.
  • Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn (veelal speciaal voor u bestelde producten).
  • Producten die die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
  • Producten die snel kunnen bederven of verouderen zoals, maar niet uitsluitend, planten.
  • Producten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop wij geen invloed hebben.

Planten kunnen dus niet geruild worden en worden dan ook niet retour genomen. Daarnaast wijzen wij u er op dat foto's van planten en natuurlijke producten kunnen afwijken van het daadwerkelijk ontvangen product.