Vraag en antwoord

Veel gestelde vragen

 

  1. Hoe kan ik bestellen?
  2. Hoe wijzig ik het productaantal?
  3. Hoe moet ik zoeken naar een product?
  4. Wat doe ik als ik het product niet kan vinden?
  5. Ik wil meer informatie over een product.
  6. Welke betaalmogelijkheden zijn er?
  7. Hoe werkt het betalen?
  8. Waar vind ik informatie over verzendkosten?
  9. Zijn prijzen inclusief of exclusief BTW?
  10. Hoe moet ik betalen vanuit het buitenland?
  11. Ik ben het wachtwoord vergeten!
  12. Ik kan niet meer inloggen!
  13. Hoeveel korting kan ik krijgen?
  14. Hier wordt mijn vraag niet beantwoord...

 

  1. Hoe kan ik bestellen?

Een bestelling plaatsen bij Plantmania is simpel. Als eerste kiest u het gewenste product door de categorie en eventueel de subcategorie te selecteren. Links onder de header staan de verschillende categorieën. Als u hier op klikt, krijgt u subcategorieën te zien (als deze bestaan), en anders wordt u direct doorgestuurd. U krijgt vervolgens een lijst te zien van alle producten in deze categorie. Dit kunnen meerdere pagina's zijn. Het gewenste product kiest u door op de link te klikken. Dan ziet u het product met een beschrijving.

Gebruikt u de knop "in winkelwagen", dan wordt het product direct in uw winkelwagen geplaatst. Gaat u eerst naar de productpagina, dan kunt u de knop "Voeg toe aan mijn winkelwagen" gebruiken. Wilt u van een product meerdere items bestellen, vul dan op de productpagina het gewenste aantal in en gebruik de knopn "voeg toe aan mijn winkelwagen". U komt dan op de pagina van de winkelwagen. Wilt u meer bestellen? Gebruik de knop "Verder winkelen"

In de winkelwagen kunt u productaantallen wijzigen door het aantal aan te passen en daarna de refresh-knop te gebruiken. Om een product uit de winkelwagen te verwijderen kunt u de knop "Product verwijderen" (afvalbak) rechts van het product, gebruiken. Heeft u alle producten gekozen die u wilt hebben? Gebruik dan de button "Naar kassa". U komt dan in het registratieformulier.

U kunt er voor kiezen om u bij ons een account aan te maken, maar dat hoeft niet. De gegevens die wij in beide gevallen van u vragen is hetzelfde. Het enige verschil is dat u bij een eigen account, wanneer u een vervolgbestelling wil plaatsen, uw gegevens niet nogmaals hoeft in te vullen. Bij de aanmelding vragen wij u om de informatie die wij nodig hebben om uw bestelling te kunnen bezorgen. Ook kunt u hier kiezen voor het ontvangen van een nieuwsbrief. Na het aanmelden komt u op een pagina waar u uw gegevens kunt controleren (pagina 1 van 3). Als u ander afleveradres op wilt geven dan kan dit hier. Hier kunt u ook een opmerking geven omtrent uw bestelling, bijvoorbeeld "niet bij de buren afleveren", of iets dergelijks. Wij proberen aan uw wensen tegemoet te komen. Kunnen we dit niet dan nemen we contact met u op.

Is alles in orde, ga dan verder door op de button "verder afrekenen" te klikken. U komt nu op de pagina met de mogelijkheid om uw betaalmethode te kiezen. Hier vindt u ook het door u te betalen bedrag. Meer betalingeninformatie vind u bij "Hoe betalen". Kies de door u gewenste betaalmethode. Vink het vak "Algemene voorwaarden accepteren" onderaan de pagina. Als u dit niet doet, krijgt u een melding dat dit verplicht is om te kunnen bestellen. Gebruik de button "bevestig bestelling"

^ Naar overzicht

  1. Hoe wijzig ik het productaantal?

U kunt het productaantal van het door u gekozen product veranderen door op de productpagina het aantal te wijzigen en daarna de knop "Voeg toe aan mijn winkelwagen" te gebruiken. In de winkelwagen kunt u productaantallen wijzigen door het aantal aan te passen en daarna op de refresh button (de groene cirkelvormige pijlen rechts van het aantal) te klikken.
Om een product uit de winkelwagen te verwijderen kunt u op de knop "Product verwijderen" (de afvalbak) rechts van het product te klikken
^ Naar overzicht

  1. Hoe moet ik zoeken naar een product?

Als u niet door diverse pagina's wilt scrollen om een product te vinden , kunt u het vak "Zoeken" rechts boven aan de pagina gebruiken. U kunt, door gebruik te maken van de tekstlink "uitgebreid zoeken" meerdere zoekcriteria opgeven om het door u gewenste product te vinden. Tevens kunt u de sitemap gebruiken, die een overzicht geeft van alle categorieën en subcategorieën.

^ Naar overzicht

  1. Wat doe ik als ik het product niet kan vinden?

Als u het door u gezochte product niet kunt vinden, kan het zijn dat we wel in ons assortiment hebben maar (nog) niet op de webwinkel hebben staan. U kunt altijd contact met ons opnemen met de vraag of wij het door u gezochte product toch kunnen leveren. Dit kan via onze contactpagina.

^ Naar overzicht

  1. Ik wil meer informatie over een product

Soms wilt u meer informatie hebben dan wat wij op onze website hebben staan. Uiteraard kunt u ons daar voor e-mailen of bellen. Het is ook mogelijk gebruik te maken van onze contactpagina. Wij helpen u graag.

^ Naar overzicht

  1. Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Wij verzenden uw bestelling gewoonlijk binnen 3 dagen nadat we uw betaling hebben ontvangen. Lukt dit om welke reden dan ook niet, dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met u op. U hebt diverse mogelijkheden om te betalen. Hierover kunt u meer informatie vinden op de pagina betalen.

^ Naar overzicht

  1. Hoe werkt het betalen?

Er zijn meerdere manieren waarmee u kunt betalen. Deze hebben wij samengebracht onder de pagina betalen.

^ Naar overzicht

Vooruit betalen met bankoverschrijving
Als u kiest voor vooruitbetalen maakt u zelf het te betalen bedrag over. Bij het voltooien van uw bestelling krijgt u een bevestiging mail met onze bankgegevens.
Wij wachten met het versturen van uw bestelling tot we uw betaling hebben ontvangen. U dient de betaling binnen 14 dagen te voldoen. Na 14 dagen wordt uw bestelling geannuleerd. Betreft het een aanbieding, dan dient uw betaling gedaan te zijn voor afloop van de aanbiedingstermijn.

^ Naar overzicht

  1. Waar vind ik informatie over verzendkosten

Uitgebreide informatie over onze verzendkosten kunt u vinden op de pagina verzenden en retouren.

^ Naar overzicht

  1. Zijn prijzen inclusief of exclusief BTW?

Al onze prijzen zijn inclusief BTW. De vermelde BTW-bedragen zijn uitsluitend ter informatie.

^ Naar overzicht

  1. Hoe moet ik betalen vanuit het buitenland?

Als u een Nederlands bankcontact heeft, kunt u gebruik maken van alle in Nederland toepasbare mogelijkheden. Heeft u geen Nederlands bankcontact, dan kunt u betalen per bankoverschrijving. Voor de bankoverschrijving vindt u de noodzakelijke gegevens op de u per mail toegestuurde bevestigingsmail. Als u alleen vanuit het buitenland betaald en uw bestelling binnen Nederland wil laten bezorgen is dit de oplossing.
Wilt u het product ook naar het buitenland laten verzenden, dan zult u eerst contact met ons opnemen in verband met de verzendkosten.

Heeft u geen Nederlands bankcontact en wilt u toch via de bank betalen, dan heeft u ons IBANnummer en onze BIC-code nodig. Deze zijn allebei te vinden op de factuur (de informatie staat in de groene golf onderaan). Hoe dit verder gaat is afhankelijk van de werkwijze van uw bank.

Vindt u dit teveel gedoe, dan is er nog de mogelijkheid te verzenden onder rembours. Dit kost wel €10,- extra bovenop de verzendkosten.


^ Naar overzicht

  1. Ik ben mijn wachtwoord kwijt.

Als u uw wachtwoord kwijt of vergeten bent, gebruik dan de link "mijn account". Onder de velden voor het invoeren van uw aanmeldgegevens vindt u een link "wachtwoord vergeten?" Als u deze link gebruikt, wordt u via het door u opgegeven e-mailadres een tijdelijk wachtwoord toegestuurd. U kunt dit wachtwoord gebruiken om in te loggen, onder de link "mijn account" kunt u het wachtwoord weer naar uw wensen aanpassen.
Let op! Uw wachtwoord is versleuteld opgeslagen. Ook voor ons is het niet mogelijk om te achterhalen wat uw wachtwoord is.

^ Naar overzicht

  1. Ik kan niet meer inloggen.

Als u, om wat voor reden dan ook, niet meer in uw account kunt komen, neem dan contact met ons op. Vaak kunnen we uw account herstellen, maar in het ergste geval kunnen wij uw account verwijderen zodat u een nieuw account kunt aanmaken. Eventuele klantenkorting blijft u dan natuurlijk behouden.

^ Naar overzicht

  1. Hoeveel korting kan ik krijgen?

Afhankelijk van uw bestelgeschiedenis kennen wij korting toe, dit is maximaal 5%.

^ Naar overzicht

  1. Hier wordt mijn vraag niet beantwoord.

Hebt u hier geen antwoord op uw vraag gevonden? Neem gerust contact op, zie onze contactgegevens.